Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Autorzy: Ravi Dineshkumar, Litak Grzegorz, Giri Abhijeet M., Waśkowicz Mateusz
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Strony: 102 - 102
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: XI International Conference of Computational Methods in Engineering Science
Skrócona nazwa konferencji: CMES 2024
URL serii konferencji: LINK
Termin konferencji: 27 listopada 2024 do 29 listopada 2024
Miasto konferencji: Sandomierz
Państwo konferencji: POLSKA
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 29 listopada 2024
Abstrakty: angielski
The present study investigates the effect of various geometrical shapes of a bluff body and its passive jet control system on the performance of a vibration energy harvester system. The shape of a bluff body is responsible for the vortex shredding and the effect of passive jet control system would impact the dynamic behavior of vortices and resulting in enhancing or suppressing the performance of a bluff body oscillation. In this regard, initially a two-dimensional numerical investigation has been carried out to understand and optimize the dynamic response from the bluff body and its effect on the beam. The validation of numerical code has been carried out for a cylindrical shaped bluff body using ANSYS Fluent numerical modelling software and the numerically predicted results have been compared with literature and the same has been experimentally developed and tested in a wind tunnel. Upon validation, numerical simulations have been carried out on optimizing the geometrical shapes and passive jet control system of a bluff body. The lift, drag and displacement characteristics was observed and plotted for various flow conditions ranging between 2 m/s and 8 m/s with intervals of 0.5 m/s. The contours of vorticity, pressure and displacement have been presented and discussed. The optimized model has been developed and tested in a wind tunnel for various flow conditions and the results were presented and discussed.