Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
20
Poziom I
Status:
Warianty tytułu:
Analysis of the needs and experiences of students at Lublin University of Technology regarding innovative methods of teaching in mathematical subjects
Autorzy: Gorgol Izolda, Łazuka Ewa, Wlaź Paweł
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: polski
Strony: 17 - 22
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: I Konferencja Innowacje Dydaktyczne w Matematyce Akademickiej
Skrócona nazwa konferencji: I DIAM 2024
URL serii konferencji: LINK
Termin konferencji: 24 czerwca 2024 do 24 czerwca 2024
Miasto konferencji: Gdańsk
Państwo konferencji: POLSKA
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja autorska
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 27 listopada 2024
Abstrakty: polski | angielski
W artykule zaprezentowano wyniki badania przeprowadzonego wiosną 2024 roku wśród studentów wybranych kierunków studiów w Politechnice Lubelskiej. Badanie to miało na celu sprawdzenie stopnia znajomości przez studentów innowacyjnych metod dydaktycznych, analizę tego, czy takie metody były stosowane podczas ich dotychczasowej nauki, a także weryfikację potrzeb studentów w tym zakresie. Przedstawiono wyniki ankiet, najważniejsze zależności z nich wynikające oraz rozważania autorów na temat czynników wpływających na odpowiedzi studentów.
The article presents the results of a survey conducted in the spring of 2024 among students of selected fields of study at the Lublin University of Technology. This study was aimed at checking the students' level of knowledge of innovative teaching methods, analyzing whether such methods had been used during their previous studies, as well as verifying the students' needs in this area. The results of the surveys, the most important relationships resulting from them and the authors' considerations on the factors influencing students' answers are presented. Research shows that innovative methods are generally known to students, but not all of them to the same extent. The most known method is the guiding text method. However, students considered the peer learning method to be the most attractive and worth introducing. Therefore, they recognize the importance of teamwork and mutual responsibility for development. It is worth paying attention to this, for example by introducing more project-type tasks as part of classic classes.