Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
20
Lista 2024
Status:
Warianty tytułu:
Experimental studies on electro-motor driven scooters braking on dry cobblestone road surfaces
Autorzy: Tarkowski Sławomir
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2024
Wersja dokumentu: Elektroniczna
Język: polski
Wolumen/Tom: 3
Strony: 7 - 19
Bazy: ERIH+
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Otwarte czasopismo
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 19 grudnia 2024
Abstrakty: polski | angielski
W artykule poruszono zagadnienia dotyczące bezpieczeństwa ruchu w aspekcie wyko- rzystania lekkich osobistych środków transportu. Omówiono podstawowe zagadnienia dotyczące regulacji prawnych związanych z mikromobilnością, a także układy odpo- wiedzialne za hamowanie w hulajnogach elektrycznych. Zasadniczą częścią artykułu jest omówienie badań eksperymentalnych hamowania dwóch wybranych modeli hulaj- nóg elektrycznych wyposażonych w rożne układy hamulcowe. W badaniach mierzono długość drogi hamowania, a następnie obliczano opóźnienie hamowania.
The aim of the paper is to discuss the issues of safety in the context of the use of light- weight personal transportation vehicles. The main aspects of legal regulations concern- ing micromobility are introduced together with braking systems implemented in electric scooters. The essential part of the paper is devoted to discussion of the experimental studies on the braking of two models of electric scooters with different braking systems. In the tests first the braking distance was measured and next braking deceleration was calculated.