Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
5
spoza listy
Status:
Autorzy: Słupny Sebastian Krzysztof , Łukasik Edyta
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2024
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Wolumen/Tom: 33
Strony: 264 - 268
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 30 grudnia 2024
Abstrakty: angielski | polski
The paper presents a detailed comparative analysis of two key frameworks used for creating user interfaces in iOS: SwiftUI, which is based on a declarative approach, and UIKit with Storyboard, which uses an imperative approach. The aim of this analysis is to assess the impact of each environment on the design process, development, and final quality of mobile applications. For comparison, the RandomPhotos application was created, displaying random photos. The appli-cation was developed in two versions: one using SwiftUI and the other using Storyboard and UIKit, allowing for a direct comparison of performance, flexibility, and usability of both frameworks. The thesis "SwiftUI is more efficient during the startup of applications handling a data collection" was confirmed.
Artykuł ten przedstawia szczegółową analizę porównawczą dwóch kluczowych frameworków używanych do tworzenia interfejsów użytkownika w systemie iOS: SwiftUI, który opiera się na podejściu deklaratywnym, oraz UIKit z użyciem Storyboard, który stosuje podejście imperatywne. Celem tej analizy jest ocena wpływu każdego z tych środowisk na proces projektowania, rozwój oraz jakość końcową aplikacji mobilnych. Dla porównania, stworzono aplikację Random-Photos, która wyświetla losowe zdjęcia. Aplikacja została opracowana w dwóch wersjach: jedna za pomocą Swi-ftUI, a druga z wykorzystaniem Storyboard i UIKit, co umożliwiło bezpośrednie porównanie wydajności, elastyczności i użyteczności obu frameworków. Teza „SwiftUI jest bardziej wydajny podczas uruchamiania aplikacji obsługujących kolekcję danych” została potwierdzona