Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
20
Lista 2024
Status:
Autorzy: Borucka Anna, Stopka Ondrej, Kozłowski Edward
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2024
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 4
Wolumen/Tom: 106
Strony: 65 - 82
Scopus® Cytowania: 7
Bazy: Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 20 grudnia 2024
Abstrakty: angielski
The global electric vehicle (EV) market is dominated by three global powers: China, the USA, and the European Union. Each of these three regions has adopted unique strategies and differs in terms of regulations, government policies, and market structure. The growth of the EV market in these countries is driven by both climate policies and economic and technological ambitions. Discussing these three markets illustrates the directions of development for the global EV market, as well as its future challenges and potential. This article provides a detailed characterization of the policies pursued by these three economies based on a literature review and its synthesis. It then conducts a quantitative analysis of the electric vehicle markets using a trend development study and calculates the sales elasticity index. The future of the global electric vehicle market will largely be shaped by the development of policies, infrastructure, and innovations in these three regions, each of which has a unique approach to EV development. On one hand, these differences may lead to increased competition among the three powers in the coming decades, fostering further innovation and the development of technologies that support the sustainable growth of the EV market. On the other hand, the analysis of strategies implemented thus far may serve as an excellent benchmark for other countries.