Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
20
Poziom I
Status:
Autorzy: Laskowski Jan, Pytka Jarosław, Laskowska Agnieszka, Tomiło Paweł, Skowron Łukasz, Kozłowski Edward, Piątek Radosław, Mamcarz Piotr
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Strony: 1 - 6
Scopus® Cytowania: 6
Bazy: Scopus | IEEE Xplore
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: 11th International Workshop on Metrology for AeroSpace
Skrócona nazwa konferencji: 11th MetroAeroSpace 2024
URL serii konferencji: LINK
Termin konferencji: 3 czerwca 2024 do 5 czerwca 2024
Miasto konferencji: Lublin
Państwo konferencji: POLSKA
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
The most troublesome factor in the work of an air traffic controller, which negatively affects the level of safety of air operations, is the uneven and variable distribution of air traffic intensity over time. The aim of the research is to develop a new AI based method of the air traffic controllers workload assessment, which will improve the safety and efficiency of flight operations at both large commercial airports and smaller non-commercial training and military airports. The innovative nature of the research results from the use of an artificial neural networks to model complex air traffic patterns, which takes into account different factors affecting the ATC workload. The optimal level of workload developed by the model will be verified by measuring the psychophysiological parameters of the ATC, which change under the influence of increased cognitive activity and stress, which results from the complexity of the movement situation.