Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
140
konferencja
Status:
Autorzy: Karpińska-Krakowiak Małgorzata, Hajduk Grzegorz , Mróz-Gorgoń Barbara, Skowron Łukasz
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Strony: 2688 - 2697
Web of Science® Times Cited: 0
Scopus® Cytowania: 1
Bazy: Web of Science | Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: 58th Hawaii International Conference on System Sciences 2025
Skrócona nazwa konferencji: 58 HICSS 2025
URL serii konferencji: LINK
Termin konferencji: 7 stycznia 2025 do 10 stycznia 2025
Miasto konferencji: Waikoloa Village
Państwo konferencji: STANY ZJEDNOCZONE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 3 stycznia 2025
Abstrakty: angielski
Artificial Intelligence (AI) is increasingly used in creating online advertisements and posts. Yet, its prominent role in content creation remains often undisclosed due to potential aversive consumer reactions. In three studies, we examined how advertisers can transparently disclose AI authorship in ads without compromising marketing effectiveness. Study 1 was a proof-of-concept study, revealing that humor could alleviate negative evaluations (when the joke was less funny, AI received more negative ratings than a human author; however, when the joke was funnier, AI received similar ratings to a human author). Study 2 incorporated jokes into disclosures about AI authorship in advertising and found that humor reduced the negative effect of AI authorship because it shortened the psychological distance toward AI, positively impacting purchase intentions. Study 3 replicated these effects and tested a boundary condition, showing that humor mitigated algorithm aversion only when it was sufficiently funny.