Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
140
Lista 2024
Status:
Autorzy: R. S. Vivek, Debnath Tutan, Gopakumar Kumarukattan Nair, Umanand Loganathan, Zieliński Dariusz
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2024
Wersja dokumentu: Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 1
Wolumen/Tom: 12
Strony: 876 - 885
Impact Factor: 4,9
Web of Science® Times Cited: 3
Scopus® Cytowania: 3
Bazy: Web of Science | Scopus | IEEE Xplore
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
This article proposes an 18-switch five-level inverter topology for induction motor (IM) drives, enabling an extended linear modulation range (LMR) till full base speed. The power circuit consists of a conventional NPC three-level inverter and a standard two-level inverter feeding the opposite phase winding ends of an open-ended winding IM. The proposed inverter achieves a voltage space vector radius of 0.955 Vdc and a maximum peak fundamental phase voltage of 0.637 Vdc in its LMR compared to a conventional five-level inverter with the corresponding figures of 0.866 and 0.577 Vdc , respectively. This improvement arises from the fact that in the overmodulation region spanning from 0.577 to 0.637 Vdc , the standard five-level inverter operates in a six-step mode, resulting in the voltage space vector trace a hexagonal path producing a lower-order harmonic-rich phase voltage. The proposed power circuit effectively addresses this issue by ensuring a circular locus for the voltage space vector up to a radius of 0.955 Vdc resulting in a maximum peak fundamental voltage of 0.637 Vdc . Consequently, it extends the linear speed range of the motor to the full base speed without lower-order harmonic problems.