
A Comparative Study of the Availability of Electric Buses in the Public Transport System
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
100
Lista 2024
Status: | |
Autorzy: | Niewczas Andrzej, Mórawski Łukasz, Dębicka Ewa, Rymarz Joanna, Kasperek Dariusz, Hołyszko Piotr |
Dyscypliny: | |
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
Rok wydania: | 2025 |
Wersja dokumentu: | Elektroniczna |
Język: | angielski |
Numer czasopisma: | 3 |
Wolumen/Tom: | 15 |
Numer artykułu: | 1212 |
Strony: | 1 - 14 |
Impact Factor: | 2,5 |
Web of Science® Times Cited: | 1 |
Scopus® Cytowania: | 1 |
Bazy: | Web of Science | Scopus |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Witryna wydawcy |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Data opublikowania w OA: | 24 stycznia 2025 |
Abstrakty: | angielski |
This study deals with the assessment of the progress of the electromobility pro- gramme with regard to the technical availability of public transport buses. The aim of this study was to conduct a comparative assessment of the availability of electric buses in re- lation to diesel buses (of analogous capacity). The study was carried out in real operating conditions using the example of Lublin city. Over a period of 33 months, the availability of electric buses and diesel buses was tested in a sample of 18 vehicles for each type of bus. Availability indices were compared using the method of variance analysis. It was found that electric buses had a higher level of availability and no trend during the study period. The applied research method can be used in operational practice to monitor the risks associated with vehicle failure rates and the continuity of fleet operations. |