Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
100
Lista 2024
Status:
Autorzy: Pater Zbigniew, Tomczak Janusz, Shu Xuedao, Li Zixuan
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2025
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 3
Wolumen/Tom: 19
Strony: 271 - 282
Impact Factor: 1,3
Web of Science® Times Cited: 1
Scopus® Cytowania: 1
Bazy: Web of Science | Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Otwarte czasopismo
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 1 lutego 2025
Abstrakty: angielski
This paper presents a novel method for rolling railcar axles using wedge tools of considerable length (about 8 m). The tools are divided into 28 components which are mounted in a tool assembly that moves in a way resembling caterpillar drive. The advantages of the proposed method include no tool idling and relatively low forming loads. A design of a segmented rolling mill with two identical tool assemblies is presented. The feasibility of the proposed solution is verified via numerical simulations conducted in Simufact.Forming. A rolling process for producing a BA3002 type railcar axle from both a cylindrical and a rectangular billet is analysed in detail. Maps of effective strain, temperature and damage function in the workpiece are shown for both cases considered. These maps clearly show that a rail axle of good quality is obtained in both rolling processes. In addition, by analysing the forming load distributions, the power of the rolling mill drive system was also estimated, which was found to be signifi- cantly higher in the case of rolling from a rectangular billet.