Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Autorzy: Kolano Krzysztof, Lonkwic Paweł, Szydło Kamil
Rok wydania: 2013
Wersja dokumentu: Drukowana
Język: polski
Numer czasopisma: 4
Strony: 83 - 86
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski
Rozwój branży budowlanej skierowany jest głównie na ograniczenia związane z zagospodarowaniem jak największej objętości budynku na cele mieszkalno-gospodarcze. Postęp w tym kierunku zmusza projektantów budowlanych do ograniczania miejsca w kubaturze budynku na urządzenia peryferyjne takie jak dźwigi. W związku z tym konstruktorzy oraz projektanci tych urządzeń są zmuszani do opracowywania coraz to nowszych rozwiązań, mających na celu spełnienie założeń wynikających z bezpiecznej eksploatacji oraz z założeń o minimalizacji miejsc na zabudowę dźwigów. W poniższym artykule opisano pionierskie rozwiązanie urządzenia do napinania linki ogranicznika prędkości (obciążki), które jest odpowiedzialne za wywołanie odpowiedniego naciągu liny w celu uruchomienia zespołu hamującego dźwigu w przypadku przekroczenia prędkości nominalnej dźwigu o 0,3 m/s. Proponowane rozwiązania zostało zaprojektowane i obliczone w oparciu o założenie zminimalizowania gabarytów urządzenia.