Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
70
Lista 2024
Status:
Autorzy: Walczak-Skałecka Agnieszka, Marchewka Patrycja
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2024
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 212
Strony: 594 - 608
Bazy: BazTech | BazEkon | DOAJ | E-Journal Gateway | EBSCO | ICI Journals Master List
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 27 grudnia 2024
Abstrakty: angielski
Purpose: This article presents pilot study findings on team leaders’ use of the personal brand concept to support team trust-building. Design/methodology/approach: A literature review identified personal branding activities potentially aligned with trust-building attitudes and behaviors. Preliminary empirical research, conducted via a diagnostic survey in May 2024, involved members and leaders of five teams from a major Polish retail chain. Findings: The highest rated characteristic of strong personal brands surveyed team supervisors noted was communication ability. This is one of the factors necessary to build a personal brand. According to the survey results, personal branding activities can be effectively used in supporting the process of building team trust. Research limitations/implications: The conclusions obtained from the presented research are worth verifying by conducting further research in other organizations. Furthermore, it is worth correcting and completing the list of activities that contribute to building a personal brand in the organization. Practical implications: The results can help leaders effectively use the knowledge and skills needed to build a personal brand in supporting building trust within the teams they lead. Social implications: Ensuring equal treatment of team members is a socially significant aspect of leadership, essential for building team trust. Such practices within work teams can influence broader social awareness and behaviors. Originality/value: The analysis results and theoretical considerations discussed in this article complement existing research concerning the use of personal brand concept in building team trust.