Factors Determining the Choice of Online Shopping Place
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
40
Lista 2024
| Status: | |
| Warianty tytułu: |
Czynniki decydujące o wyborze miejsca zakupów internetowych
|
| Autorzy: | Buraczyńska Barbara, Żelazna Anna, Bojanowska Agnieszka |
| Dyscypliny: | |
| Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
| Rok wydania: | 2024 |
| Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
| Język: | angielski |
| Numer czasopisma: | 2 |
| Strony: | 3 - 10 |
| Efekt badań statutowych | NIE |
| Materiał konferencyjny: | NIE |
| Publikacja OA: | NIE |
| Abstrakty: | polski |
| Dobra organizacja przedsiębiorstwa wymaga elastycznej odpowiedzi na zmiany w otoczeniu rynkowym. Jednym z podstawowych składników bliższego otoczenia przedsiębiorstwa handlowego są klienci, których potrzeby i oczekiwania wpływają między innymi na decyzje odnośnie do zakupów internetowych. W artykule przedstawiono wyniki badań samooceny wpływu wybranych czynników na wybór sklepu internetowego, które zostały przeprowadzone w czasie pandemii COVID-19 wśród polskich konsumentów. Największe znaczenie dla respondentów przy dokonywaniu zakupów przez Internet mają czynniki finansowe, takie jak: ceny towarów, koszty dostawy i atrakcyjne zniżki/promocje oraz czynniki osobiste, takie jak, np.: pozytywne doświadczenia przy wcześniejszych zakupach i dostępność oczekiwanej formy dostawy. Dla konsumentów istotna jest również dostępność towaru oraz prezentowanie szczegółowych i rzetelnych informacji o oferowanych towarach. Zidentyfikowanie kluczowych czynników decydujących o wyborze miejsca zakupów internetowych pozwoliło wskazać determinanty mające znaczenie dla organizacji przedsiębiorstwa. |