Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
40
Lista 2024
Status:
Warianty tytułu:
Czynniki decydujące o wyborze miejsca zakupów internetowych
Autorzy: Buraczyńska Barbara, Żelazna Anna, Bojanowska Agnieszka
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2024
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 2
Strony: 3 - 10
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski
Dobra organizacja przedsiębiorstwa wymaga elastycznej odpowiedzi na zmiany w otoczeniu rynkowym. Jednym z podstawowych składników bliższego otoczenia przedsiębiorstwa handlowego są klienci, których potrzeby i oczekiwania wpływają między innymi na decyzje odnośnie do zakupów internetowych. W artykule przedstawiono wyniki badań samooceny wpływu wybranych czynników na wybór sklepu internetowego, które zostały przeprowadzone w czasie pandemii COVID-19 wśród polskich konsumentów. Największe znaczenie dla respondentów przy dokonywaniu zakupów przez Internet mają czynniki finansowe, takie jak: ceny towarów, koszty dostawy i atrakcyjne zniżki/promocje oraz czynniki osobiste, takie jak, np.: pozytywne doświadczenia przy wcześniejszych zakupach i dostępność oczekiwanej formy dostawy. Dla konsumentów istotna jest również dostępność towaru oraz prezentowanie szczegółowych i rzetelnych informacji o oferowanych towarach. Zidentyfikowanie kluczowych czynników decydujących o wyborze miejsca zakupów internetowych pozwoliło wskazać determinanty mające znaczenie dla organizacji przedsiębiorstwa.