Zgadzam się
Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.
Technologia sztucznej inteligencji (AI) zrewolucjonizowała wiele aspektów życia codziennego, w tym również proces uczenia się. Wykorzystanie nowoczesnych narzędzi wspomaganych przez AI niesie ze sobą nie tylko liczne zalety, lecz także pewne zagrożenia. W pracy przedstawiono ocenę świadomości wykorzystania sztucznej inteligencji w procesie uczenia się studentów Politechniki Lubelskiej. Badania pokazały,że chętnie sięgają oni po nowe technologie, są świadomi ograniczeń sztucznej inteligencji,
jednak brakuje im pełnej i rzetelnej wiedzy na temat stosowania jej narzędzi
Artificial intelligence (AI) technology has revolutionized many aspects of everyday life, including the learning process. The use of modern AI-supported tools carries not only numerous advantages, but also certain risks. The paper presents an assessment of the awareness of the use of artificial intelligence in the learning process of students of the Lublin University of Technology. Research shows that students are eager to reach for new technologies, are aware of the limitations of artificial intelligence, but they lack comprehensive and reliable knowledge regarding the use of AI tools.