Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Autorzy: Kosek Jan, Szala Mirosław
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Strony: 114 - 114
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: XI International Conference of Computational Methods in Engineering Science
Skrócona nazwa konferencji: CMES 2024
URL serii konferencji: LINK
Termin konferencji: 27 listopada 2024 do 29 listopada 2024
Miasto konferencji: Sandomierz
Państwo konferencji: POLSKA
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 29 listopada 2024
Abstrakty: angielski
Resistance spot welding is a leading joining method in thin structures made of structural steel grade S235JR samples, the heart of automotive bodies. On average, there are nearly 5000 resistance spot welds in steel body-in-white. The main welding parameters significantly influencing spot weld quality are welding current and welding time. Varying this parameter can greatly improve the spot weld strength and visual appearance and reduce production costs. This research aims to determine the optimal set of RSW (resistance spot welding) parameters for similar low-carbon steel joints. Experiments were conducted on steel sheets joined using various welding times, joining pressures, and current settings. Samples were then evaluated through visual inspection, tensile-shear testing, nugget size, and heat-affected zone measurement. Additionally, a metallographic microstructure examination on the joint cross-sections was conducted for specified samples, and Vickers hardness of samples was measured to analyse the effect of RSW parameters comparatively. The optimal set of welding parameters for high-quality RSW was successfully obtained. The joints ' process parameters and mechanical properties were investigated using artificial intelligence methods to establish the optimal resistance spot welding parameters.