Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
15
WOS
Status:
Autorzy: Pytka Jarosław, Śliczniak Tomasz, Kasprzak Piotr, Gnapowski Ernest
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2018
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 2
Wolumen/Tom: 421
Numer artykułu: 022030
Strony: 1 - 8
Web of Science® Times Cited: 0
Scopus® Cytowania: 2
Bazy: Web of Science | Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: 2018 International Automotive Conference
Skrócona nazwa konferencji: KONMOT2018
URL serii konferencji: LINK
Termin konferencji: 13 września 2018 do 14 września 2018
Miasto konferencji: Kraków
Państwo konferencji: POLSKA
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 17 października 2018
Abstrakty: angielski
The paper presents an application of photogrammetric method to determine three-dimensional tyre-soil interface. Knowledge geometry of traces or ruts pressed by running wheels is important for terramechanical application, such as wheel-soil interaction analysis, soil compaction studies or wheel performance modelling. In this study we have aimed to reconstruct a 3D tyre – soil interface for an agricultural tractor running on soft, arable soil. Thee method utilizes simply photographing of wheel rut after a pass, possibly from different points of view. In order to enhance the analysis of the photographs, small markers have been applied to the wheel rut. Stages of image analysis have been presented in the paper. Final result, a complete reconstruction of tyre – soil interface with dimensioning has been included. It was concluded the method is simple yet precise and reliable for various practical applications.