Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Publikacje Pracowników PL z lat 1990-2010

Publikacje pracowników Politechniki Lubelskie z lat 1990-2010 dostępne są jak dotychczas w starej bazie publikacji
LINK DO STAREJ BAZY

MNiSW
4
Lista B
Status:
Warianty tytułu:
Fare optimization in case of coexistence of distance-based and relation-based tariffs
Autorzy: Kowalik Przemysław
Rok wydania: 2013
Wersja dokumentu: Drukowana
Język: polski
Numer czasopisma: 1
Strony: 255 - 261
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski | angielski
Współistnienie różnych taryf oferowanych przez przewoźników pasażerskich na podróż daną trasą może powodować trudności z wyborem najtańszej oferty. Pozornie prosty problem powyższego wyboru komplikuje się znacząco zwłaszcza w przypadku współistnienia taryf dystansowych (ceny zależne od odległości) oraz relacyjnych ( ceny zdefiniowane jedynie poprzez przypisanie ceny do pary "punkt początkowy podróży- punkt końcowy podróży oraz ewentualnie punktów pośrednich). Przedstawiono model matematyczny minimalizacji ceny przejazdu jako zadanie najkrótszej ścieżki z wagami łuków równymi minimalnym dostępnym cenom biletów dla danej pary węzłów. Model ten został przetestowany z cennikami regionalnego ruchu kolejowego na jednej z tras wschodniej Polski.
Coexistence of various tariffs offered by passenger carriers for a trip on some given route may result in difficulties with choice of the cheapest offer. A seemingly simple problem of the above choice complicates significantly especially in case of coexistence of distance-based tariffs ( distance-dependent fares) and relation-based tariffs (fares defined by assigning the price to a pair "start point - end point" and, possibly, some intermediate points). A mathematical model of fare minination as the shortest path problem with arc weights equal to minimal available fares for agiven pair of nodes was presented. The model was tested with tariffs of regional railway traffic on one of routes in Eastern Poland.