Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
200
Lista 2024
Status:
Autorzy: Lu Yaohui, Wang Shaoping, Zhang Chao, Chen Rentong, Dui Hongyan, Mazurkiewicz Dariusz, Zhang Yuwei
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2025
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: Pt A
Wolumen/Tom: 253
Numer artykułu: 117470
Strony: 1 - 17
Impact Factor: 5,6
Web of Science® Times Cited: 5
Scopus® Cytowania: 4
Bazy: Web of Science | Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Finansowanie: The authors would like to acknowledge the financial support for this research from the National Natural Science Foundation of China (Grant nos. 52375036, U2233212, 62303030), the Postdoctoral Fellowship Program of CPSF (Grant no. GZC20242158), the Fundamental Research Funds for the Central Universities and individual research grant No FD- 20/IM-5/072/2023, awarded for the scientific discipline of Mechanical Engineering, Lublin University of Technology, Poland.
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
In order to ensure highly reliable and safe operation of electromechanical component, it is essential to develop an efficient and cost-effective maintenance plan. However, the development of a generic and cost-effective main- tenance plan is challenging due to dynamic imperfect inspection and multiple failure modes. Therefore, this paper proposes a maintenance optimization model under dual inspection strategy considering dependent competing failure and dynamic imperfect inspection. Specifically, a dependent competing failure model is introduced to describe the competitiveness and dependence of internal degradation and external shocks. The degradation of the component is portrayed with a two-phase successive degradation based on the delay time model. Shock-based inspection is then proposed, which is developed into a dual inspection model with time- based inspection. In addition, a dynamic probability model of imperfect inspection is developed based on the limitation of the inspection technique, human error, and working environment. Furthermore, the cost rate model for finite time is developed using the renewal reward theory to determine the optimal inspection interval. Finally, the validity of the model is verified through a real case on the marine hydraulic pump.