Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
20
Poziom I
Status:
Autorzy: Borucka Anna, Kozłowski Edward
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Strony: 220 - 230
Web of Science® Times Cited: 0
Scopus® Cytowania: 0
Bazy: Web of Science | Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: 15th International Conference TRANSBALTICA
Skrócona nazwa konferencji: TRANSBALTICA XV
URL serii konferencji: LINK
Termin konferencji: 19 września 2024 do 20 września 2024
Miasto konferencji: Vilnius
Państwo konferencji: LITWA
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
Foreign trade and economic cooperation are important factors creating interstate traffic understood as the flow of goods. Simultaneously, the element is significantly conducive to the development of transportation services. However, interactions between countries and also the overall geopolitical situation strongly determine the level of international exchange of goods. Therefore, research in this area is particularly important and requires a systematic assessment of the changes occurring in border freight traffic, which became this article’s genesis. It assessed border traffic between Poland and selected Eastern European countries. The main purpose is to show the relationship between changes in the volume and structure of border traffic and the geopolitical situation. The choice of Poland is not accidental. Its geographic location determines its important role as a transit country. Poland is located at the crossroads of the continent’s main transportation routes, connecting eastern and western Europe, as well as Scandinavian countries with the Mediterranean region. As a result, the patterns determined on this basis can be considered universal in assessing the socio-economic determinants of trade.