Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
20
Poziom I
Status:
Autorzy: Rybicka Iwona, Tarkowski Sławomir
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Strony: 1 - 9
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: 14th International Science and Technical Conference Automotive Safety
Skrócona nazwa konferencji: 14th Automotive Safety 2024
URL serii konferencji: LINK
Termin konferencji: 4 kwietnia 2024 do 26 kwietnia 2024
Miasto konferencji: Sandomierz
Państwo konferencji: POLSKA
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
The article presents the results of experimental tests on single and double motorcycle lane changes. Maneuvers of this type can be performed defensively in traffic-related emergencies. The length of the section necessary to perform such a maneuver and the time needed were analyzed. The tests were conducted at speeds ranging from 20 km/h to 80 km/h. The experiment assumed that the motorcycle moved at a constant speed during the entire simulated maneuver. If the maneuver was performed in conjunction with an attempt to change speed, the results might be different. Performing a maneuver in such a way, consciously, while maintaining full control over the movement path would mean that the motorcyclist has high competences in the field of driving technique. It cannot be ruled out that a motorcyclist with less skills (than the test driver) would achieve worse results in terms of the length of the section necessary to perform this maneuver and its duration. Based on the observations, conclusions were drawn regarding the “ease” of performing this maneuver at various speed ranges and the stabilizing moment of the motorcycle (resulting from the speed of movement) on the length of the section needed to perform it and its duration.