Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
100
Lista 2024
Status:
Autorzy: Rosłaniec Kuba, Różyło Patryk
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2025
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 2
Wolumen/Tom: 19
Strony: 189 - 196
Impact Factor: 1,1
Web of Science® Times Cited: 0
Scopus® Cytowania: 0
Bazy: Web of Science | Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Finansowanie: The research was conducted under project No. 2021/41/B/ST8/00148, fi-nanced by the National Science Centre, Poland. This research was funded in whole or in part by National Science Centre, Poland [2021/41/B/ST8/00148]. For the purpose of Open Access, the author has applied a CC-BY public copyright license to any Author Accepted Ma-nuscript (AAM) version arising from this submission.
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Otwarte czasopismo
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 6 czerwca 2025
Abstrakty: angielski
The purpose of this study was to carry out an experimental-numerical research of the influence of the composite layer system on the compressive strength of thin-walled eight-layer composite profiles with closed sections. The subjects of the study were thin-walled composite profiles made of carbon-epoxy composite by autoclave technique. The experimental studies utilized a universal testing machine, an optical deformation measurement system, and a digital microscope with a mobile working head. In parallel with the experimental studies, numerical simulations were conducted using the finite element method. Both the experimental studies and numerical simulations focused primarily on assessing the phenomenon of load-carrying capacity loss. The numerical simulations employed progressive damage analysis, which enabled the analysis of the obtained post-critical equilibrium paths. The research was conducted as part of a project funded by the National Science Centre, project no. 2021/41/B/ST8/00148.