Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
100
Lista 2024
Status:
Autorzy: Aleksandrowicz Piotr Jan, Wrona Rafał, Droździel Paweł
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2025
Wersja dokumentu: Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 7
Wolumen/Tom: 19
Strony: 44 - 55
Impact Factor: 1,3
Web of Science® Times Cited: 0
Scopus® Cytowania: 0
Bazy: Web of Science | Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Otwarte czasopismo
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 25 maja 2025
Abstrakty: angielski
The article studies modelling a collision of a pedestrian with a car and the components of road infrastructure. With the study of the course of the road accident, there are analysed the possibilities of using a human body multi-solid model and the kinematic model for impact parameters reconstruction. The study also considers the possibilities of applying an analytic approach and road incidents databases, supplementary to computer simulation, offered by today’s programs used in road accident reconstruction. The study results demonstrate an application potential, and they can be used for road traffic safety enhancement. The effects of collisions with unprotected road traffic participants are most tragic and very expensive, hence considering the problem is this article is very important also for socioeconomic reasons.