Wybrane problemy rozwoju komunikacji miejskiej na przykładzie miasta Lublin
Artykuł w czasopiśmie
Status: | |
Warianty tytułu: |
Selected problems of public transport development on the example of Lublin
|
Autorzy: | Niewczas Andrzej, Pieniak Daniel, Rymarz Joanna |
Rok wydania: | 2011 |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | polski |
Numer czasopisma: | 1 |
Wolumen/Tom: | 1 |
Strony: | 73 - 78 |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Otwarte czasopismo |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Data opublikowania w OA: | 30 grudnia 2011 |
Abstrakty: | polski | angielski |
W artykule przedstawiono analizę i ocenę perspektyw rozwoju systemu komunikacji miejskiej w Lublinie. Opisano możliwości rozwojowe miasta. Szczególną uwagę zwrócono na zasady dostosowania taboru do wymogów Unii Europejskiej w zakresie ochrony środowiska, a także na wpływ czynników demograficzno – społecznych. Uwzględniono infrastrukturę techniczną komunikacji w Lublinie (zajezdnie, obiekty użytkowe przedsiębiorstwa i przystanki, trakcje trolejbusowe) oraz układ linii komunikacji autobusowej oraz trolejbusowej. Przedstawiono również konkretne propozycje rozwiązań rozwojowych: rozwój trakcji trolejbusowej, budowę dworców przesiadkowych, rozwój komunikacji autobusowej oraz pro-pozycje wprowadzenia nowych ekologicznych źródeł zasilania autobusów komunikacji miejskiej. | |
The paper presents analysis and evaluation of development prospects for pu¬blic transport system in Lublin. The possibilities of the city's development were desribed. Particular attention was paid to the rules of adjustment of rolling stock to the EU requirements in the field of environmental protection, as well as the influence of demographic and social factors. The analysis takes into account the technical infrastructure of public transport in Lublin (depots, utility buildings, bus stops, and trolleybus traction) and bus and trolleybus line system. Some pro¬posals of development solutions were also presented: development of trolleybus traction, construction of transfer stations, development of bus services and intro¬duction of new environmentally friendly drivetrains of urban buses. |