Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
100
Lista 2024
Status:
Autorzy: Przysucha Bartosz, Bednarczuk Piotr, Martyniuk Włodzimierz, Golec Ewa, Jasieński Michał, Pliszczuk Damian
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2024
Wersja dokumentu: Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 2
Wolumen/Tom: 27
Strony: 103 - 113
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Otwarte czasopismo
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 16 maja 2024
Abstrakty: angielski
Purpose: This article aims to evaluate the effectiveness of Monte Carlo simulation as a tool for demand forecasting. Design/Methodology/Approach: The study analyzes historical data on product sales, fits a theoretical distribution, and then applies Monte Carlo simulation to forecast demand for the next 15 days. Findings: The result of the research shows that Monte Carlo simulation can outperform more straightforward methods such as averaging, particularly in the presence of uncertainty or randomness Practical Implications: The study demonstrates how Monte Carlo simulation can improve demand forecasting accuracy, which is crucial for optimizing various business operations. Originality/Value: This study's novelty lies in demonstrating the practical application of Monte Carlo simulation for demand forecasting and comparing its performance against traditional methods.