Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
100
Lista 2024
Status:
Autorzy: Przysucha Bartosz, Hałas Magdalena, Figura Cezary, Rak Natalia, Barwiak Paweł, Hernas Adam
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2024
Wersja dokumentu: Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 2
Wolumen/Tom: 27
Strony: 94 - 102
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Otwarte czasopismo
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 16 maja 2024
Abstrakty: angielski
Purpose: The paper explores using knowledge graphs to analyze and model social interactions on the YouTube platform. The study uses advanced data structures to uncover more profound insights into community dynamics and user engagement in the digital space. Design/Methodology/Approach: The study uses a mixed-methods approach, combining real-time data extraction from YouTube's live chat feature with knowledge graph construction to map complex relationships between users, content, and interactions. The data is managed using a Neo4j graph database and processed using Redis queuing mechanisms and Kubernetes for distributed computing, providing scalability and flexibility in data handling. Findings: The study shows that knowledge graphs provide a solid framework for capturing and analyzing the complex network of social interactions on YouTube. By integrating natural language processing (NLP) techniques, the designed framework effectively processes and interprets queries and shows user interactions. Practical Implications: The study's results offer significant implications for developing more sophisticated recommendation systems and analytics tools that dynamically adapt to new data and user behavior. Implementing knowledge graphs can help platform designers and marketers better understand user engagement and content popularity, leading to more targeted and effective strategies. Originality/Value: The article contributes to the field of digital analytics by presenting a new application of knowledge graphs in social media analysis. Emphasizes the enhanced capabilities of graph-based data structures in combination with real-time data processing and NLP.