Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
20
Poziom I
Status:
Redakcja: Liarokapis Fotis, Shehade Maria, Aristidou Andreas, Chrysanthou Yiorgos
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2025
Serie:
Interactive Media for Cultural Heritage, ISSN (print): 2195-9056, ISSN (on-line): 2195-9064
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Liczba stron: 523
Miejsce wydania: Cham
Wydawnictwo: Springer
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
The aim of this edited book is to provide a point of reference for the latest advancements in the different fields of interactive media applied in Digital Cultural Heritage research, ranging from visual data acquisition, classification, analysis and synthesis, 3D modelling and reconstruction, to new forms of interactive media presentation, visualization and immersive experience provision via extended reality, collaborative spaces, serious games and digital storytelling. This volume, is structured around 4 sections, focusing on different types of technologies and applications in Cultural Heritage, namely: Cutting-Edge Applications of Extended Reality in Cultural Heritage Preservation, Cultural Heritage Preservation and Exploration through Emerging Digital Technologies, Interactive and Immersive Experiences for Storytelling in Cultural Heritage and Innovative Approaches to Interactive Cultural Heritage Visualization. Interactive Media for Cultural Heritage consists of theoretical discussions and presents a range of case studies from diverse geographical locations allowing for an international focus of the book. It is addressed to academics, scholars, researchers, and students working on interactive media in cultural heritage and provides an interdisciplinary approach to enable cross-fertilization and collaboration among those research communities.
Zawartość książki: Pokaż fragmenty książek