Selected Problems of Modelling of Vehicle Collision With a Pole
Fragment książki (Rozdział monografii pokonferencyjnej)
MNiSW
5
spoza wykazu
| Status: | |
| Autorzy: | Aleksandrowicz Piotr Jan, Droździel Paweł |
| Dyscypliny: | |
| Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
| Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
| Język: | angielski |
| Strony: | 25 - 28 |
| Efekt badań statutowych | NIE |
| Materiał konferencyjny: | TAK |
| Nazwa konferencji: | 31st International Conference Engineering Mechanics 2025 |
| Skrócona nazwa konferencji: | 31st EM 2025 |
| URL serii konferencji: | LINK |
| Termin konferencji: | 12 maja 2025 do 14 maja 2025 |
| Miasto konferencji: | Medlov |
| Państwo konferencji: | CZECHY |
| Publikacja OA: | TAK |
| Licencja: | |
| Sposób udostępnienia: | Witryna wydawcy |
| Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
| Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
| Data opublikowania w OA: | 14 maja 2025 |
| Abstrakty: | angielski |
| Road accidents and collisions are negative effects of automotive development. Should there be no possibility of identifying the offender at the scene, experts are appointed to perform the investigation. To reconstruct a collision, the experts use simulation programs and the expertise developed when applying the programs affects the outcome of court proceedings. Currently the analytical calculations have been replaced with computer programs the results of which the experts usually consider valid. The article investigates a problem of the simulation program generating different results for the same incident. The results can be used by researchers modelling the collisions of vehicles, vehicles with elements of road infrastructure and with pedestrians; the results are also used in applications. |
