Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
5
spoza wykazu
Status:
Autorzy: Aleksandrowicz Piotr Jan, Droździel Paweł
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Strony: 25 - 28
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: 31st International Conference Engineering Mechanics 2025
Skrócona nazwa konferencji: 31st EM 2025
URL serii konferencji: LINK
Termin konferencji: 12 maja 2025 do 14 maja 2025
Miasto konferencji: Medlov
Państwo konferencji: CZECHY
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 14 maja 2025
Abstrakty: angielski
Road accidents and collisions are negative effects of automotive development. Should there be no possibility of identifying the offender at the scene, experts are appointed to perform the investigation. To reconstruct a collision, the experts use simulation programs and the expertise developed when applying the programs affects the outcome of court proceedings. Currently the analytical calculations have been replaced with computer programs the results of which the experts usually consider valid. The article investigates a problem of the simulation program generating different results for the same incident. The results can be used by researchers modelling the collisions of vehicles, vehicles with elements of road infrastructure and with pedestrians; the results are also used in applications.