Analysis of the quality of interfaces of selected universities in Lublin
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
5
spoza listy
| Status: | |
| Warianty tytułu: |
Analiza jakości interfejsów wybranych uczelni wyższych w Lublinie
|
| Autorzy: | Kurteczka Kamil, Miłosz Marek |
| Dyscypliny: | |
| Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
| Rok wydania: | 2025 |
| Wersja dokumentu: | Elektroniczna |
| Język: | angielski |
| Wolumen/Tom: | 35 |
| Strony: | 191 - 196 |
| Bazy: | BazTech |
| Efekt badań statutowych | NIE |
| Materiał konferencyjny: | NIE |
| Publikacja OA: | TAK |
| Licencja: | |
| Sposób udostępnienia: | Witryna wydawcy |
| Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
| Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
| Data opublikowania w OA: | 30 czerwca 2025 |
| Abstrakty: | angielski | polski |
| The analysis of the quality of university websites is of great importance both for the university itself and for candidates for studies or students. A well-designed interface can contribute to the attractiveness of the university in the eyes of potential students as well as facilitate their use by current students and university employees. The article presents the results of a study of the quality of websites of four universities in Lublin: Lublin University of Technology, John Paul II Catholic University of Lublin, the Higher School of Economics and Innovation and the Higher School of Entrepreneurship and Administration. The study included 32 adult secondary school students, including 16 high school students and 16 technical school students. The research process included four research methods: measurement of task completion time based on a scenario, the SUS questionnaire and the use of the think-aloud protocol and focused interview. The results obtained indicate the strengths and weaknesses of the interfaces of the university websites studied. | |
| Analiza jakości stron uczelni wyższych ma istotne znaczenie zarówno dla samej uczelni, jak i kandydatów na studia, czy też studentów. Dobrze zaprojektowany interfejs może przyczynić się do atrakcyjności uczelni w oczach potencjalnych studentów, jak również ułatwić korzystanie z niego obecnym studentom oraz pracownikom uczelni.W artykule zaprezentowano wyniki badania jakości stron internetowych czterech lubelskich uczelni wyższych: Politechniki Lubelskiej, Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II, Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji oraz Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Administracji. Badanie objęło 32 pełnoletnich uczniów szkół średnich, w tym 16 licea-listów oraz 16 uczniów technikum. Proces badawczy obejmował cztery metody badawcze: pomiar czasu realizacji zadań na podstawie scenariusza, kwestionariusz SUS, wykorzystanie protokołu głośnego myślenia oraz wywiadu zogniskowanego. Otrzymane wyniki pozwoliły wskazać mocne i słabe strony badanych interfejsów stron uczelni wyższych |
