Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
5
spoza listy
Status:
Warianty tytułu:
Analiza porównawcza wydajności silnika Unity i Unreal Engine
Autorzy: Kilijanek Robert, Miłosz Marek
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2025
Wersja dokumentu: Elektroniczna
Język: angielski
Wolumen/Tom: 35
Strony: 197 - 201
Bazy: BazTech
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 30 czerwca 2025
Abstrakty: angielski | polski
The article analyzes the performance of the two most popular game engines: Unity and Unreal Engine. The performance analysis focuses on examining the load on selected components during physics simulations, as well as the rendering of static and dynamic objects. The aim of the research is to identify the more efficient engine based on the selected tests. The experiments included physics simulations of spheres, tree rendering, and character rendering in an urban environment. The results indicate which engine achieved lower and more stable hardware resource usage. The conclusions provide developers with guidance on choosing the appropriate engine based on the project's specifications.
Artykuł analizuje wydajność dwóch najpopularniejszych silników do gier: Unity i Unreal Engine. Analiza wydajności skupia się na badaniu obciążeń wybranych komponentów podczas symulacji fizyki oraz renderowania obiektów statycznych i dynamicznych. Celem badań jest określenie wydajniejszego silnika na podstawie przeprowadzonych testów. Eksperymenty obejmowały symulacje fizyki kulek, renderowanie drzew oraz postaci w środowisku miejskim. Wyniki wska-zują, który z silników charakteryzuje się mniejszym i bardziej stabilnym zużyciem zasobów sprzętowych. Na podstawie wniosków producenci mogą dobrać odpowiedni silnik, uwzględniając specyfikę projektu.