Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
100
Lista 2024
Status:
Autorzy: Żyła Kamil, Kęsik Jacek, Dakowicz Anna Liliana
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2025
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 14
Wolumen/Tom: 15
Numer artykułu: 8069
Strony: 1 - 23
Impact Factor: 2,5
Web of Science® Times Cited: 0
Scopus® Cytowania: 0
Bazy: Web of Science | Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 17 lipca 2025
Abstrakty: angielski
Lublin University of Technology has been offering computer science studies for over 25 years. From the beginning, computer graphics have played a crucial role in the studies program. The Lab3D international efforts aimed at cultural heritage 3D digitization allowed for enriching the regular introductory course of computer graphics with elements of digitized real-life heritage, without disturbing the regular didactic process, nor the scope of the course learning outcomes. Such an activity was aimed at increasing the students’ engagement in learning and fits into the contemporary trend of including real-life cases in the course of teaching. The article presents the curriculum (including the changes introduced) together with an extensive analysis of the effect of such changes on students’ achievements. In total, 3042 grades of 1522 students from the years 2018–2024 underwent statistical analysis in order to support answering placed hypotheses related to keeping the effects positive or neutral. Luckily, students’ achievements did not worsen, and in fact significantly improved. To the authors’ knowledge, such an analysis in relation to computer graphics courses has never been published before.