Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
20
Poziom I
Status:
Autorzy: Tomiło Paweł
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Strony: 321 - 326
Web of Science® Times Cited: 0
Scopus® Cytowania: 0
Bazy: Web of Science | Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: 12th International Workshop on Metrology for AeroSpace
Skrócona nazwa konferencji: 12th MetroAeroSpace 2025
URL serii konferencji: LINK
Termin konferencji: 18 czerwca 2025 do 20 czerwca 2025
Miasto konferencji: Naples
Państwo konferencji: WŁOCHY
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
Aircraft ground performance is one of the key parameters, the knowledge of which is extremely important in the context of certification of new aircraft types and in production testing, as well as in operational conditions that differ from typical ones. This paper presents methods for measuring the length of an aircraft's landing distance using the retention mechanism based artificial neural network model. Model is based on the involution layer and retention mechanism. The developed model, on the basis of indications (acceleration, Euler angles, geographic coordinates) of the on-board device, determines the moment of touchdown along with its geographic coordinates, which, in combination with the location where the aircraft stops, allows to determine the distance of the landing path. Four measurement series were carried out, in which the model obtained an average error of 2,18% relative to the reference method. The measurement method described in the paper using an on-board unit and an artificial neural network model makes it possible to automatically determine the landing distance of an aircraft.