Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
20
Poziom I
Status:
Autorzy: Tomiło Paweł, Laskowski Jan, Laskowska Agnieszka, Michałowska Joanna, Kochan Roman, Kochan Orest, Kozłowski Edward, Matijošius Jonas
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Strony: 315 - 320
Web of Science® Times Cited: 0
Scopus® Cytowania: 0
Bazy: Web of Science | Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: 12th International Workshop on Metrology for AeroSpace
Skrócona nazwa konferencji: 12th MetroAeroSpace 2025
URL serii konferencji: LINK
Termin konferencji: 18 czerwca 2025 do 20 czerwca 2025
Miasto konferencji: Naples
Państwo konferencji: WŁOCHY
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
Meteorological parameters such as temperature, wind velocity and direction, and atmospheric pressure play a key role in the takeoff and landing processes of light aircraft. Their influence is particularly important in the context of planning flight operations and ensuring safety at various stages of flight. This article presents an overview of mathematical models that allow determining the length of an aircraft's takeoff and landing distance. The article presents the process of data collection, learning and validation of an artificial neural network model based on Kolmogorov-Arnold approximation theory for estimating the takeoff and landing distance of an aircraft due to meteorological parameters.