Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
8
Lista B
Status:
Warianty tytułu:
Business Model Innovation – a way to increase competitive advantage
Autorzy: Bis Jakub
Rok wydania: 2013
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 13, cz.2
Wolumen/Tom: 14
Strony: 53 - 63
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Abstrakty: angielski
This article is the voice in a discussion on the business model and research tools to create innovative business models for companies seeking to increase the competitive advantage. The issue of business models is a new subject of study, especially for Polish researchers. Competing innovative business model it is also new trend. More and more companies is looking for ways to effectively implement innovation in the current business model or create business model that will be completely new to market. Important in this process is the understanding of the concept and correct selection of its components as it was discussed in the first part of this article. One of the most popular research tools that are currently used for the development of innovative business models is template business model (Business Model Canvas). And although this is not a perfect solution, it allows to think and implement innovative business models in coherent way. If so far the idea of creating business models has not got into the general awareness of people involved in the management, thanks to A. Osterwalder template, this situation can be changed. With one canvas (perhaps sometimes adapted to the situation of the company) we are able to create innovative business models.