Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
20
Poziom I
Status:
Autorzy: Organista Ewa, Lisiecka Aleksandra, Kostecki Konrad, Buraczyńska Barbara
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: polski
Strony: 121 - 129
Efekt badań statutowych NIE
Finansowanie: Publikacja pokonferencyjna - VIA CARPATIA
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: VI Konferencja Kół Naukowych w ramach Politechnicznej Sieci Via Carpatia im. Prezydenta RP Lecha Kaczyńskiego
Skrócona nazwa konferencji: VI Konf. Kół Nauk.VIA CARPATIA im. Prezydenta RP Lecha Kaczyńskiego 2024
URL serii konferencji: LINK
Termin konferencji: 23 października 2024 do 25 października 2024
Miasto konferencji: Białystok
Państwo konferencji: POLSKA
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 4 sierpnia 2025
Abstrakty: polski
Sztuczna inteligencja (AI, ang. Artificial Intelligence) łącznie z internetem rzeczy, prze- twarzaniem w chmurze, wirtualną i rozszerzoną rzeczywistością, uczeniem maszy- nowym i automatyzacją jest nieodłącznie związana z Przemysłem 4.0. Wspomniane technologie dążą do usprawnienia procesów związanych z tworzeniem produktów i usług [5]. Wykorzystanie AI wpłynęło na wiele dziedzin życia, w tym na eduka- cję. Umożliwia lepsze dostosowanie metody nauczania do indywidualnych potrzeb i jednocześnie redukuje obciążenie pracami administracyjnymi [13]. Większe zain- teresowanie zastosowaniem tej technologii było zauważalne po roku 2020 jako efekt pandemii COVID-19, gdy większość placówek oświaty prowadziła nauczanie zdalne. Pod wpływem ówczesnej sytuacji pojawiła się potrzeba usprawnienia lub rozwinięcia już istniejących bądź opracowania nowych narzędzi i metod nauczania czy uczenia się.