Świadomość wykorzystywania sztucznej inteligencji w procesie uczenia się studentów Politechniki Lubelskiej
Fragment książki (Rozdział monografii pokonferencyjnej)
MNiSW
20
Poziom I
| Status: | |
| Autorzy: | Organista Ewa, Lisiecka Aleksandra, Kostecki Konrad, Buraczyńska Barbara |
| Dyscypliny: | |
| Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
| Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
| Język: | polski |
| Strony: | 121 - 129 |
| Efekt badań statutowych | NIE |
| Finansowanie: | Publikacja pokonferencyjna - VIA CARPATIA |
| Materiał konferencyjny: | TAK |
| Nazwa konferencji: | VI Konferencja Kół Naukowych w ramach Politechnicznej Sieci Via Carpatia im. Prezydenta RP Lecha Kaczyńskiego |
| Skrócona nazwa konferencji: | VI Konf. Kół Nauk.VIA CARPATIA im. Prezydenta RP Lecha Kaczyńskiego 2024 |
| URL serii konferencji: | LINK |
| Termin konferencji: | 23 października 2024 do 25 października 2024 |
| Miasto konferencji: | Białystok |
| Państwo konferencji: | POLSKA |
| Publikacja OA: | TAK |
| Licencja: | |
| Sposób udostępnienia: | Witryna wydawcy |
| Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
| Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
| Data opublikowania w OA: | 4 sierpnia 2025 |
| Abstrakty: | polski |
| Sztuczna inteligencja (AI, ang. Artificial Intelligence) łącznie z internetem rzeczy, prze- twarzaniem w chmurze, wirtualną i rozszerzoną rzeczywistością, uczeniem maszy- nowym i automatyzacją jest nieodłącznie związana z Przemysłem 4.0. Wspomniane technologie dążą do usprawnienia procesów związanych z tworzeniem produktów i usług [5]. Wykorzystanie AI wpłynęło na wiele dziedzin życia, w tym na eduka- cję. Umożliwia lepsze dostosowanie metody nauczania do indywidualnych potrzeb i jednocześnie redukuje obciążenie pracami administracyjnymi [13]. Większe zain- teresowanie zastosowaniem tej technologii było zauważalne po roku 2020 jako efekt pandemii COVID-19, gdy większość placówek oświaty prowadziła nauczanie zdalne. Pod wpływem ówczesnej sytuacji pojawiła się potrzeba usprawnienia lub rozwinięcia już istniejących bądź opracowania nowych narzędzi i metod nauczania czy uczenia się. |
