Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
100
Lista 2024
Status:
Autorzy: Bojanowska Agnieszka, Kulisz Monika
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2025
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 10
Wolumen/Tom: 19
Strony: 385 - 395
Impact Factor: 1,3
Web of Science® Times Cited: 0
Scopus® Cytowania: 0
Bazy: Web of Science | Scopus | BazTech
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Otwarte czasopismo
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 1 września 2025
Abstrakty: angielski
With the growing emphasis on data-driven decision making, artificial intelligence (AI) methods have become increasingly important in managerial practice. This study aims to develop and evaluate supervised machine learn- ing models for predicting customer brand loyalty and satisfaction based on selected behavioral, attitudinal, and programmatic attributes. This paper presents a lightweight decision support application that leverages machine learning techniques – specifically, artificial neural networks (ANN) and support vector machines (SVM) – to pre- dict key customer-related indicators: brand loyalty and satisfaction. The models were trained on behavioral and attitudinal inputs and achieved excellent predictive performance, with test accuracies reaching 100%. The novelty of this study lies in the deployment of these models within an intuitive graphical user interface (GUI), enabling real-time predictions by non-technical users. Unlike traditional approaches focused solely on algorithm develop- ment, this research demonstrates a practical implementation of computational intelligence for operational and tac- tical business decision-making. The tool supports managers in profiling customers, optimizing loyalt.