Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
100
Lista 2024
Status:
Warianty tytułu:
Porównanie metod prognozowania ruchu drogowego w infrastrukturze miejskiej
Autorzy: Dębiński Marcin, Szarata Mateusz, Wrótny Marcin, Jaworska Aleksandra, Motylewicz Marek, Jukowski Michał
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2025
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: polski | angielski
Numer czasopisma: 6
Strony: 114 - 121
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski | angielski
W inwestycjach drogowych niezbędne jest dokładne rozpoznanie parametrów, jakie powinno spełniać przedsięwzięcie. Podstawową informacją jest natężenie ruchu drogowego, jakie będzie przenosić planowana droga. Prognozowanie ruchu można wykonywać różnymi metodami. Istotna jest ich dokładność, którą można uzyskać, stosując modele ruchu drogowego. W polskim prawie nie ma określonych ujednoliconych wymagań dotyczących modeli. Dokładne wymagania opisane są w instrukcjach opracowanych przez różne instytucje.
In road infrastructure projects, it is essential to accurately determine the parameters that the investment should meet. One of the key factors is the traffic volume that the planned road will carry. Traffic forecasts can be conducted using various methods, with accuracy being a crucial aspect. Reliable results can be achieved by utilizing traffic models. However, Polish law does not establish unified requirements for such models. Detailed guidelines are provided in instructions developed by various institutions.