The impact of changing graphic settings on performance in selected video games
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
5
spoza listy
| Status: | |
| Warianty tytułu: |
Wpływ zmian ustawień graficznych na wydajność w wybranych grach komputerowych
|
| Autorzy: | Stanik Łukasz, Miłosz Marek |
| Dyscypliny: | |
| Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
| Rok wydania: | 2025 |
| Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
| Język: | angielski |
| Wolumen/Tom: | 36 |
| Strony: | 278 - 283 |
| Bazy: | BazTech |
| Efekt badań statutowych | NIE |
| Materiał konferencyjny: | NIE |
| Publikacja OA: | TAK |
| Licencja: | |
| Sposób udostępnienia: | Witryna wydawcy |
| Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
| Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
| Data opublikowania w OA: | 30 września 2025 |
| Abstrakty: | angielski | polski |
| This article presents the results of research into the impact of changing graphics settings on the performance of PC games. Three leading titles were selected for the study, each representing a different type of gameplay: Assassin’s Creed Odyssey, Shadow of the Tomb Raider, and Cyberpunk 2077. The key parameter for evaluation was the frame rate (frames per second, FPS). The findings allow for an assessment of how changes in settings such as texture quality, anti-aliasing, and special effects influence game performance. Based on the results, recommendations were developed for both gamers and game developers. | |
| Artykuł przedstawia wyniki badań nad wpływem zmiany ustawień graficznych na wydajność w grach komputerowych. Do analizy wybrano trzy wiodące tytuły, reprezentujące różne rodzaje rozgrywki: Assassin’s Creed Odyssey, Shadow of the Tomb Raider oraz Cyberpunk 2077. Kluczowym parametrem oceny była liczba klatek na sekundę (FPS). Wyniki badań pozwalają ocenić, w jaki sposób zmiana ustawień takich jak jakość tekstur, antyaliasing czy efekty specjalne wpływa na płynność działania gry. Na tej podstawie opracowano rekomendacje zarówno dlagraczy, jak i dla twórców gier. |
