Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
5
spoza listy
Status:
Warianty tytułu:
Wpływ zmian ustawień graficznych na wydajność w wybranych grach komputerowych
Autorzy: Stanik Łukasz, Miłosz Marek
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2025
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Wolumen/Tom: 36
Strony: 278 - 283
Bazy: BazTech
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 30 września 2025
Abstrakty: angielski | polski
This article presents the results of research into the impact of changing graphics settings on the performance of PC games. Three leading titles were selected for the study, each representing a different type of gameplay: Assassin’s Creed Odyssey, Shadow of the Tomb Raider, and Cyberpunk 2077. The key parameter for evaluation was the frame rate (frames per second, FPS). The findings allow for an assessment of how changes in settings such as texture quality, anti-aliasing, and special effects influence game performance. Based on the results, recommendations were developed for both gamers and game developers.
Artykuł przedstawia wyniki badań nad wpływem zmiany ustawień graficznych na wydajność w grach komputerowych. Do analizy wybrano trzy wiodące tytuły, reprezentujące różne rodzaje rozgrywki: Assassin’s Creed Odyssey, Shadow of the Tomb Raider oraz Cyberpunk 2077. Kluczowym parametrem oceny była liczba klatek na sekundę (FPS). Wyniki badań pozwalają ocenić, w jaki sposób zmiana ustawień takich jak jakość tekstur, antyaliasing czy efekty specjalne wpływa na płynność działania gry. Na tej podstawie opracowano rekomendacje zarówno dlagraczy, jak i dla twórców gier.