Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
140
Lista 2024
Status:
Autorzy: Niewczas Andrzej, Rymarz Joanna, Ślęzak Marcin, Kasperek Dariusz, Hołyszko Piotr
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2025
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 4
Wolumen/Tom: 18
Numer artykułu: 3863
Strony: 1 - 22
Impact Factor: 3,2
Web of Science® Times Cited: 0
Scopus® Cytowania: 0
Bazy: Web of Science | Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 20 lipca 2025
Abstrakty: angielski
Contemporary research on electric buses focuses mainly on the following issues: energy efficiency, range and transport costs, and traction battery technology. However, little research has been conducted on operational reliability. This article presents a comparative assessment of the reliability of electric buses in relation to combustion engine buses. The research was conducted under real conditions in the city of Lublin, Poland. The reliability functions of buses and their structural components were determined based on the Weibull distribution. It was shown that electric buses have a shorter distance between failures than combustion engine buses of analogous capacity. The statistical significance of the differences in reliability between electric and combustion engine buses was verified. The suitability of the Weibull model as a model of bus reliability in comparative studies was verified. The results of the research can be used to monitor current sustainable public transport development programs and to improve bus diagnostic and maintenance systems in transport companies.