Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
100
Lista 2024
Status:
Autorzy: Grabowski Łukasz, Sochaczewski Rafał, Biały Michał
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2025
Wersja dokumentu: Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 12
Wolumen/Tom: 19
Strony: 197 - 209
Impact Factor: 1,3
Web of Science® Times Cited: 0
Scopus® Cytowania: 0
Bazy: Web of Science | Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Otwarte czasopismo
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 1 listopada 2025
Abstrakty: angielski
This paper presents an empirical study on the prediction of the instantaneous fuel consumption of public transport buses using LSTM type recurrent neural networks. The analyses were conducted on selected repetitive Sort 2 driv- ing cycles. This allowed for stable test conditions and control of data variability. For the analyses, valid measure- ments including vehicle speed, accelerator pedal position (APP) and instantaneous fuel consumption (l/h) were used. Five LSTM modelling strategies were developed and compared: a baseline model, an in-depth model with dropout, an advanced model with callbacks, a model with a special weighted loss function for idling periods and a FuelNet model for fuel consumption prediction. The results indicate high prediction performance (MAE, RMSE, R²) and the potential for practical implementation of the model in fleet management systems.