Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
100
Lista 2024
Status:
Warianty tytułu:
Rozwiązania ograniczające hałas w transporcie kolejowym
Autorzy: Wrótny Marcin, Jaworska Aleksandra
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2025
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 638
Wolumen/Tom: 10
Strony: 93 - 100
Bazy: BazTech; Index Copernicus International ICI Journals Master List / ICI World of Journals; PBN – Polska Bibliografia Naukowa (Polish Scientific Biblioraphy); POL-Index – Polska Baza Cytowań (Polish Cit
Efekt badań statutowych NIE
Finansowanie: Badania zostały sfinansowane w ramach MikroGrantu w ramach projektu „Internationalization of the Doctoral School of Lublin University of Technology – IDeaS of LUT” finansowanego przez Narodową Agencję Wymia- ny Akademickiej z programu STER – Umiędzynarodowienie Szkół Doktorskich dla doktorantów Szkoły Doktorskiej w Politechnice Lubelskiej
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 23 października 2025
Abstrakty: angielski | polski
The aim of the article was to assess the compliance of noise levels generated by trains under real operating conditions with the permissible values specified in the TSI. Measurements of 80 train pass‑bys were used to determine the equivalent sound level. The results indicate that freight trains and passenger wagons may exceed the allowable noise limits. It is advisable to consider noise mitigation measures, such as rolling stock modernization or the use of dedicated technical solutions.
Celem artykułu była ocena zgodności poziomu hałasu generowanego przez pociągi w warunkach rzeczywistych z dopuszczalnymi wartościami TSI. Pomiary 80 przejazdów pozwoliły określić równoważny poziom dźwięku. Wyniki wskazują, że w przypadku pociągów towarowych i wagonowych pasażerskich poziom hałasu może przekraczać wartości dopuszczalne. Zasadne jest rozważenie działań ograniczających emisję hałasu, takich jak modernizacja taboru czy stosowanie zabezpieczeń akustycznych.