Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
5
spoza listy
Status:
Autorzy: Costea Ramona , Teodor-Stanciu Tiberiu , Patyna Krystian, Jabłoński Wojciech
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2023
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 2
Wolumen/Tom: 69
Strony: 113 - 125
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 6 października 2025
Abstrakty: angielski
The ever whelming evolution humanity and its consequent metamorphosing aesthetics translates into a landscape of fragments which, at times, lack articulating resorts meant to ease their intervention in the existent context and even meant to contribute to the sense of cultural convergence through time. The apparent fractures of our environment constitute a direct reflection of the scarcity of introspection and profound understanding of the context. Early years of education in architecture are crucial to students’ in their endeavor of assembling a geometrical, experiential and semantic repertoire of architecture. This paper presents a method of mending the fractures of the built landscape through education, implemented in the 2nd year students’ summer practice, which has, as a study object, Romanian architecture, tradition and culture. The method, entitled architecture beyond measure, has, as main objective, the exercise of a measuring survey of an architecture object, representative to traditional and cultural values. Until 2019, the practice had been traditionally carried out in the Village Museums of the country. In recent years, the practice encompassed the experience of surveying places which bear less of a museum character and bring their user into the equation of study and survey. Results have thus been reaching new forms of understanding, expressing and engaging tradition into the contemporary discourse.