Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
100
Lista 2024
Status:
Autorzy: Nazyrova Aizhan, Miłosz Marek, Bekmanova Gulmira, Omarbekova Assel, Aimicheva Gaukhar, Kadyr Yenglik
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2025
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 22
Wolumen/Tom: 17
Numer artykułu: 9927
Strony: 1 - 25
Impact Factor: 3,3
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 7 listopada 2025
Abstrakty: angielski
In this article, digital transformation is examined as a key driver of structural and pedagogical change in higher education. This process is shown to expand access to learning, increase flexibility, support personalized educational trajectories, and enhance data-driven decision-making. At the same time, the effectiveness of digital transformation depends on institutional readiness, the quality of technological infrastructure, and the professional competencies of teaching staff. This research of this study is to assess the influence of digital transformation on the quality of higher education. This research employs a mixed-methods approach. Quantitative data from surveys of 4971 students and 483 instructors were analyzed using descriptive statistics, analysis of variance ANOVA, and multivariable regression, while qualitative focus group findings were examined through thematic analysis. The results indicate generally positive attitudes toward digitalization. The respondents emphasized flexibility and improved conditions for independent learning as key advantages of digital environments. However, this study also identifies several challenges, including infrastructural inequality, limited digital skills, and insufficient pedagogical adaptation. The article concludes that successful digital transformation requires a comprehensive strategic vision and sustained institutional support. For universities, strengthening digital competencies, modernizing infrastructure, and implementing management models focused on continuous improvement are essential conditions for ensuring sustainable development and enhancing the quality of education.