Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
20
Poziom I
Status:
Autorzy: Mika Dariusz, Józwik Jerzy, Tofil Arkadiusz, Pioś Paweł, Ruggiero Alessandro, Leccese Fabio
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Wersja dokumentu: Elektroniczna
Język: angielski
Strony: 389 - 394
Web of Science® Times Cited: 0
Scopus® Cytowania: 0
Bazy: Web of Science | Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Finansowanie: The scientific paper financed from the funds of the state budget under the program of the Minister of Science under the name Polish Metrology II Programme, project no. PM-II/SP/0093/2024/02 entitled “Building the algorithms of blind signal processing based on geometrical structure of information”. Founding amount: 966800.00 PLN. Total value of the project: 966800.00 PLN, Poland.
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: 12th International Workshop on Metrology for AeroSpace
Skrócona nazwa konferencji: 12th MetroAeroSpace 2025
URL serii konferencji: LINK
Termin konferencji: 18 czerwca 2025 do 20 czerwca 2025
Miasto konferencji: Naples
Państwo konferencji: WŁOCHY
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
The paper presents some effective frequency indicators of rolling bearing faults. These indicators are used to diagnose localized faults in rolling bearing elements. These faults usually cause strong frequency peaks with harmonics in the envelope spectrum of the vibration signal. In the paper, we proposed a new type of indicator and compared it with the often used the log ratio of fault amplitudes. This relative value of characteristic fault frequencies works very effectively in the case of only one type of faults. In the case of simultaneous occurrence of several faults, this indicator often fails. We proposed a robust frequency indicator that correctly detects characteristic fault frequencies in such a situation. The conducted experiment in which we simulated the inner and outer faults race of a rolling bearing confirmed the effectiveness of the proposed indicator and its better identification properties in relation to the used logarithmic amplitude factor.