Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Autorzy: Żyła Kamil, Kęsik Jacek, Dakowicz Anna Liliana
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Strony: 17 - 17
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: International Conference: Modern Information Technologies for Society 2025
Skrócona nazwa konferencji: MITS'25
URL serii konferencji: LINK
Termin konferencji: 11 grudnia 2025 do 12 grudnia 2025
Miasto konferencji: Lublin
Państwo konferencji: POLSKA
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Otwarte repozytorium
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 10 grudnia 2025
Abstrakty: angielski
Department of Computer Science (Lublin University of Technology) has been involved in long‐term activities regarding 3D digitization of the Silk Road heritage. As the result, giga‐ bytes of data were collected and processed, including clouds of points in 3D space, 3D mesh models, photographs, descriptions, etc. Such rich collection of materials, altogether with their rich historical legacy, motivated the authors to use some of them as an aid during the teaching process, especially during the computer graphics course conducted as the part of Computer Science studies. After analyses involving teaching outcomes and informal interviews, it was revealed that the Computer Science students achieved better outcomes, and that they were more engaged in learning activities. The study‐covered period spans over almost the entire last decade. In future, the authors would like to focus more on gathering students’ attitude data towards the inclusion of 3D models of the Silk Road heritage during the course of studies.