Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
20
Poziom I
Status:
Autorzy: Rogala Michał, Gajewski Jakub, Vališ David, Vitek Roman
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Strony: 1 - 5
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: 5th International Conference on Electrical, Computer, Communications and Mechatronics Engineering
Skrócona nazwa konferencji: 5th ICECCME 2025
URL serii konferencji: LINK
Termin konferencji: 16 października 2025 do 19 października 2025
Miasto konferencji: Zanzibar
Państwo konferencji: TANZANIA
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
The impact resistance of lightweight metal porous materials is critical for structural applications subjected to extreme loading conditions. This study investigates the energy absorption capacity and damage characteristics of aluminum foam panels under high-velocity impact. Experimental tests were conducted to evaluate the deformation behavior and failure mechanisms, with impact energies representative of aerospace and defense applications. The results demonstrate that metal foams exhibit superior energy dissipation due to their porous architecture and particle reinforcement, significantly enhancing impact resistance. Damage analysis, including failure modes such as densification, fracture, and localized crushing, provides insights into the material's protective capabilities. These findings highlight the potential of foam based hybrid structures as an advanced material for impact-resistant constructions, offering a balance between lightweight design and enhanced mechanical performance.