Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
0
brak dyscyplin
Status:
Autorzy: Rosa Grażyna, Mindur Leszek, Mindur Maciej, Sierpiński Grzegorz, Kłos Marcin Jacek
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2025
Wersja dokumentu: Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 2
Wolumen/Tom: 20
Strony: 99 - 111
Impact Factor: 0,4
Efekt badań statutowych NIE
Finansowanie: This study was co-financed by the Minister of Science under the “Regional Excellence Initiative.”
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Otwarte czasopismo
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 6 czerwca 2025
Abstrakty: angielski
The aim of the article is to learn about the behaviors of carriers and passengers in the use of modern technologies in rail transport aimed at selling tickets. This research examines whether passengers use modern technologies when purchasing tickets for rail passenger transport and how they evaluate them. Answers were also sought as to what actions carriers take to meet the requirements of passengers. This article presents the results of research on the supply side regarding the use of remote ticket distribution channels of the largest railway carrier and on the demand side, along with the results of survey research on passenger’s preferences in the use and assessment of railway ticket distribution channels on a nationwide sample (2023, CAWI research, N= 722). As many as 78% of respondents indicated that they use modern technologies, and only 22% said they do not. However, only 42% of passengers purchased tickets using modern technologies. Women statistically significantly more often than men indicated that they never use applications to purchase electronic tickets (45.6% vs 34.9%). This response was also given significantly more often by people who were over 60 years old (58.3%) than by younger respondents. In the case of respondents aged 18–30, this percentage was 28.4%, and in the case of respondents aged between 31 and 60, it was 35.1 %.