Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
8
Lista B
Status:
Autorzy: Sadowski Tomasz, Kneć Marcin, Golewski Przemysław
Rok wydania: 2014
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Wolumen/Tom: 601
Strony: 25 - 28
Web of Science® Times Cited: 15
Scopus® Cytowania: 17
Bazy: Web of Science | Scopus | Web of Science Core Collection
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: 14th Symposium on Experimental Stress Analysis and Materials Testing
Termin konferencji: 23 maja 2013 do 25 maja 2013
Miasto konferencji: Timisoara
Państwo konferencji: RUMUNIA
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
Hybrid joining of structural parts (e.g. [3-1) is relatively new approach to create more safe and reliable connection of the critical part of engineering structures. In this paper we consider hybrid joint consisting of 2 aluminum stripes and an angle bar (e.g. [7]) joined by 2 simple techniques: hot spot welding (HSW) and adhesive bonding (AB). The samples were subjected to fatigue tests in order to find fatigue response at different level of load amplitude. New method of plastic deformation measurement during fatigue was proposed with application of Digital Image Correlation (DIC) method. Numerical analysis of the hybrid joint fatigue response was proposed in the paper taking into account both: gradual degradation of the bonding layer and plastic damage in the aluminium strips due to cyclic loading.