Stosunek konsumentów rynku IT do zależnych i niezależnych internetowych źeódeł informacji zakupowej
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
8
Lista B
Status: | |
Warianty tytułu: |
Consumers' attitude towards dependent and independent internet sources of information
|
Autorzy: | Gąsior Marcin |
Rok wydania: | 2013 |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | polski |
Numer czasopisma: | 10 |
Wolumen/Tom: | 59 |
Strony: | 205 - 213 |
Bazy: | INDEX COPERNICUS | BazEkon |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Witryna wydawcy |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Abstrakty: | polski | angielski |
Zachowanie konsumenta, czyli wszelka aktywność podejmowana w trakcie nabywania, użytkowania i pozbywania się dóbr i usług, jest kształtowane i warunkowane przez szereg czynników, zarówno zewnętrznego, jak i wewnętrznego charakteru. Jednym z najważniejszych z nich jest płynąca z otoczenia informacja, umożliwiająca w szczególności ocenę alternatyw oraz dokonanie wyboru. W obrębie niniejszego artykułu, w oparciu o przeprowadzone badanie konsumentów rynku IT, poddano dyskusji postrzeganie przez potencjalnych nabywców różnych, dostępnych form informacji, skłonność do ich wykorzystania, a także kryteria oceny przydatności. W oparciu o przedstawione zmienne podję ta została także próba klasyfikacji konsumentów – wyodrębnienia grup o zbliżonym stosunku do informacji zakupowej | |
Consumer behaviour, defined as a set of activities people undertake prior to and while obtaining, consuming, and disposing of products and services is shaped and influenced by a significant number of factors, both external and internal. There is no denying that information should be considered as one of the most important of these determinants, since it enables consumers to build and evaluate a set of alternatives and, as a consequence, make a more or less rational decision. This article, based on a survey of polish IT market consumers’, discusses buyers’ perception of different, available forms of information, their willingness to include those forms in decision- making processes as well as consumers’ criteria for evaluating their usefulness. Additionally, aforementioned variables were employed in an attempt to reveal, using cluster analysis, similarities between different categories of consumers in terms of their approach to information sources and gathering |