Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
10
Lista B
Status:
Warianty tytułu:
Wykorzystanie wielu kamer do rejestracji ruchu
Autorzy: Kopniak Piotr
Rok wydania: 2014
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 4
Wolumen/Tom: 90
Strony: 173 - 176
Scopus® Cytowania: 2
Bazy: Scopus | INSPEC | BAZTECH | IC Journals Master List | Google Scholar
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Abstrakty: polski | angielski
Artykuł dotyczy procesu budowy taniego systemu rejestracji ruchu. Rozwiązanie to wykorzystuje kamery PlayStation 3 Eye. Artykuł ten pokazuje, w jaki sposób wykonać synchronizacje wielu kamer i jak stworzyć oprogramowanie do rejestracji i przetwarzania danych wideo w czasie rzeczywistym. Niniejszy artykuł prezentuje także algorytm i rezultaty wyszukiwania oraz śledzenia ruchu jednokolorowych obiektów na podstawie obrazów z dwóch zsynchronizowanych kamer.
This article concerns the creation process of a cheap optical motion capture system. The solution uses PlayStation 3 Eye cameras The paper shows how to synchronise multiple cameras and how to develop software for capturing and processing real-time video data. The article presents an algorithm and the results of findings and tracking of mono-colour objects based on images from two synchronised cameras, too.