Impact of acid number of fuels on the wear process of apparatus for fuel injection in diesel engines
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
5
Lista B
Status: | |
Autorzy: | Gil Leszek, Pieniak Daniel, Walczak Mariusz, Ignaciuk Piotr, Sawa Józef |
Rok wydania: | 2014 |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | angielski |
Numer czasopisma: | 21 |
Wolumen/Tom: | 8 |
Strony: | 54 - 57 |
Web of Science® Times Cited: | 6 |
Bazy: | Web of Science | BazTech | DOAJ | Index Copernicus | Zentralblatt MATH |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Otwarte czasopismo |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Data opublikowania w OA: | 5 marca 2014 |
Abstrakty: | angielski |
Fuels used for diesel engines besides their main function of energy supply act as a lubricant. In this context the most important task is lubrication of precision pairs injection equipment. In this paper lubricating properties of rapeseed oil esters and camelina esters have been compared. Dependency of the electrical resistance and friction coefficient of the lubrication surface using different types of fuel was analyzed. It was stated, that the highest electrical resistance occurs when lubrication is done with diesel fuel, whereas the friction coefficient is the lowest and it occurs at lubrication with camellia esters. |